Ons lichaam, onze gedachten en onze emoties bestaan allemaal uit energie en hebben een eigen trillingsfrequentie. 
De trilling die je uitzendt is als het ware een energetische blauwdruk van hoe jij je voelt. Als je depressief, verdrietig bent of veel alcohol gebruikt, dan is je trilling laag. Als je blij of opgewekt bent, zit je vol energie, dan is je trilling juist hoog.
Dus zware emoties, zoals schaamte en boosheid bevatten een lage frequentie, terwijl liefde en plezier juist een veel hogere frequentie bevatten. Jouw persoonlijke trillingsfrequentie trekt frequenties van gelijke hoogte aan. Is je frequentie laag, dan trek je negatieve ervaringen aan. Is je frequentie hoog, dan trek je ervaringen aan met een hoge frequentie.
 
Wil je jouw trillingsfrequentie verhogen om prettiger te kunnen leven?  Lees dan de volgende tips die dit proces kunnen ondersteunen.
  1. Gezonde voeding
    Eet gevarieerd en eet dagelijks voldoende groente en fruit. Voeg regelmatig noten, zaden, pitten en peulvruchten aan je maaltijd toe. Zorg dat je daarnaast dagelijks voldoende water drinkt. Vermijd zo veel mogelijk bewerkt voedsel en E-nummers, geraffineerde suikers en alcohol.
  2. Beweeg voldoende
    Kom in beweging: wandelen, hardlopen, (team)sporten, dansen, yoga. Goed voor lichaam, geest en het verhogen van je frequentie. Probeer 30 minuten per dag hiervoor vrij te maken.
  3. Werk aan emotionele blokkades
    Een belangrijk onderdeel bij het verhogen van je frequentie is het onderzoeken van je emoties. Door deze te onderdrukken en te ontkennen, verlaag je je frequentie. Laat emoties daarom toe in je leven en uit ze, als dat nodig is.
  4. Beperkende overtuigingen en angsten
    Vanuit  onze opvoeding en jeugd hebben we veel overtuigingen meegekregen. Deze overtuigingen zijn ons vaak onbewust aangeleerd en hebben we ons eigen gemaakt en zorgen voor blokkades en belemmeringen in ons leven. Onderzoek eens hoe jij in het leven staat. En als je angst, schuld of schaamte ervaart, onderzoek of deze reëel is. Resoneert dit echt met wat jij in jouw hart voelt?
  5. Leven vanuit je hart
    Je hart is de plek waar onvoorwaardelijke liefde en compassie stroomt. De plek van ontvangen en geven. Luisteren naar je hart. Hoe meer je in verbinding kan blijven met je hart, hoe krachtiger je wordt. Zachter en liefdevoller. Hoe meer je leeft in liefde, hoe hoger je trillingsfrequentie en bewustzijnsniveau.
  6. Ben je bewust van wat je leest en ziet
    Op het nieuws krijgen we dagelijks veel ellende voorgeschoteld. Oorlogen, moord en onderdrukking. Dit komt hoe dan ook bij je binnen als je dit leest of ziet. Merk je dat je hier last van hebt, besluit dan om er niet meer naar te kijken. 
  7. Mediteren
    Meditatie is een fijne manier om je te verbinden met jezelf en aanwezig te zijn in het nu. Enige tijd geleden schreef ik een blog met tips om te gaan starten met mediteren. Luister bijvoorbeeld naar https://www.youtube.com/watch?v=7FnFB8SL-KM
  8. Denk positief
    We hebben ontzettend veel gedachten. Observeer eens wat vaker welke geachten je hebt. Zijn ze positief of negatief? Door bewust aandacht te besteden aan je gedachten, heb je ook de mogelijkheid om deze bewust te veranderen.

.